
Uplynulý kvartál byl z pohledu tržeb i zisků pro Disney velmi vydařený. Velký podíl na tom mělo opětovné otevření zábavních parků a kin. Nad očekávání se daří streamovací službě Disney +, která již přilákala téměř 120 milionů platících uživatelů.
13. 8. 2021
Během včerejšího dne oznámila své hospodářské výsledky za třetí kvartál fiskálního roku 2021 společnost Walt Disney Company. Uplynulý kvartál byl z pohledu tržeb i zisků velmi vydařený. Velký podíl na tom mělo opětovné otevření zábavních parků a kin. Nad očekávání se daří streamovací službě Disney +, která již přilákala téměř 120 milionů platících uživatelů. Disney tak velmi rychle šlape na paty společnosti Netflix. Podívejte se s námi na uplynulý kvartál z pohledu společnosti Disney.
Koronavirus je pro podnikání společnosti Disney stále doslova pohromou. Společnost získává klíčové tržby z projekce vlastní filmové tvorby v kinech a dále také ze zábavních parků. Ve stejném kvartále v minulém roce byly parky i kina celosvětově dlouhodobě uzavřené a to se podepsalo na hospodářských výsledcích. Uplynulý kvartál však byl o poznání lepší díky uvolnění opatření proti koronaviru. Meziroční srovnání z pohledu tržeb tak působí velmi dobře ikdyž na největším trhu (v USA) platí některá omezení doteď. Disney zaznamenal tržby ve výši 17,02 mld. USD, což bylo o více než 5 mld. USD více než před rokem. Trh očekával tržby na úrovni 16,76 mld. USD. Dobrou zprávou byl návrat sekce parků a produktů se značkou Disney do zelených čísel. Zábavní parky se aktuálně opět otevírají a pro Disney je to tak důležitým zdrojem tržeb. Daná sekce zaznamenala tržby ve výši 4,3 mld. USD.
Vývoj akcií společnosti Disney za 1 rok
Zdroj: Yahoo
Disney však překvapil trh z pohledu ziskovosti. Čistý zisk za kvartál dosáhl na 80 centů na akcii, což poměrně výrazně překonalo očekávání trhu. Analytici očekávali zisk 55 centů na akcii. V loňském roce dosáhla společnost ve stejném kvartále ztráty 38 centů na akcii. Vývoj akcií The Walt Disney Company za poslední rok je na grafu výše. Na hospodářské výsledky velmi pozitivně reagovali investoři, kteří akcie společnosti poslali v premarket fázi obchodování o 5 % výše.
120 milionů předplatitelů se blíží
Díky koronaviru společnost výrazně těžila z nárůstu počtu uživatelů streamingových služeb. Do portfolia Disney patří kromě služby Disney + i Hulu a ESPN +. Celkový počet předplatitelů napříč všemi platformami je již téměř 175 milionů. Nejvíce se přízni uživatelů těší Disney +, který má již 116 milionů předplatitelů. Úspěch dané služby překvapil i analytiky, kteří očekávali 114,5 milionů předplatitelů. Trhu stále sice neotřesitelně vládne Netflix, který má již přes 205 milionů předplatitelů, Disney + však svým růstem překvapuje celý trh. Sama společnost očekává 230 až 260 milionů předplatitelů do konce roku 2024. Aktuálně pro společnost sice služba Disney + nevytváří zisk, ten by však měl přijít kolem roku 2024. Tomu by mohlo také pomoci zdražení platformy pro americké uživatele, ke kterému došlo od března. V USA Disney + zdražilo o 1 USD na 7,99 USD za měsíc. Společnost zároveň oznámila uvedení své hlavní streamingové služby na některé nové trhy v Asii. Východní Evropa (kam dle Disney spadá i ČR) si na Disney + bude muset počkat minimálně do příštího léta.