
Hospodářské výsledky za druhý kvartál oznámily mezi velkými společnostmi nejprve výrobci nápojů PepsiCo a The Coca-Cola Company. Souboj odvěkých rivalů vyzněl spíše pro PepsiCo. Podívejte se na hospodářské výsledky zmíněných společností ve světle koronavirové krize.
22. 7. 2020
Ostře sledovaná výsledková sezóna za druhý kvartál je zde. Druhý kvartál měl být nejvíce zasažen koronavirem a velká část společností tak očekávala velké ztráty. Své hospodářské výsledky za uplynulé tři měsíce oznámily mezi velkými společnostmi nejprve výrobci nápojů PepsiCo a The Coca-Cola Company. Souboj odvěkých rivalů vyzněl spíše pro PepsiCo. Pozitiva však mohou najít akcionáři obou společností. Podívejte se na hospodářské výsledky zmíněných společností ve světle koronavirové krize.
PepsiCO
Výsledky PepsiCO se dá označit jako velmi vydařené - tržby i zisky překonaly očekávání analytiků. Tržby společnosti v meziročním srovnání sice poklesly o 3 % na 15,95 mld. USD, ve světle koronavirové situace se však jedná o vydařený kvartál vzhledem k uzavření restaurací a obchodů. Největší pokles prodejů byl v Severní Americe, kde se tržby meziročně snížily o 7 %. Analytici očekávali tržby ve výši 15,38 mld. USD. Zisk přepočtený na akcii dosáhl na 1,32 USD, což překonalo očekávání trhu o 7 centů. Nebýt 400 mil. USD, které PepsiCo vynaložila na náklady spojené s koronavirem a horšího směnného kurzu, tak mohly být výsledky ještě lepší. Divize Quaker Foods a Frito Lay North America, které se zabývají výrobou a prodejem jídla, dokonce vykázaly meziroční růst tržeb o 23 % a 6 %. Vývoj akcií společnosti PepsiCo od začátku roku je na grafu níže - společnost i díky dobrým výsledkům úspěšně smazala ztráty z března a momentálně se tak její akcie obchodují na podobných hodnotách, jako na začátku roku.
Graf akcií PepsiCo od začátku roku
Zdroj: Yahoo
The Coca-Cola Company
Uplynulý kvartál byl pro největšího konkurenta PepsiCo o něco těžší, společnost však vidí pozitiva pro zbytek roku. Tržby The Coca-Cola Company poklesly v meziročním srovnání o masivních 28 % na 7,2 mld. USD. Společnost zasáhly uzavřené restaurace a obchody více než konkurenci kvůli menší diverzifikaci portfolia produktů. Nápoje značky Coca-Cola se prodávaly o 7 % méně než před rokem, u Coca-Cola Zero poklesly prodeje o 4 %. Coca-Cola Zero přitom byla v posledních kvartálech hlavním tahounem tržeb. Největší propad tržeb zaznamenala káva - prodeje řetězců Costa Cafe se propadly o 31 % v meziročním srovnání. Zisk na akcii společnosti se propadl dokonce o 33 % na 42 centů. Analytici očekávali tržby 7,2 mld. USD a zisk na akcii 40 centů - společnosti se tak podařilo překonat očekávaný zisk. Do druhé poloviny roku jde společnost s novou strategií - omezení menších značek nápojů a podpora těch větších. The Coca-Cola Company vlastní přes 400 značek nápojů, polovina z nich však obstarává společnosti 98 % celkových tržeb. S uvolněním koronavirových opatření společnost očekává nárůst poptávky. Výsledky poměrně potěšily investory - akcie společnosti tak vzrostly o 3 %. Ve srovnání s maximem z letošního února se však stále obchodují o více než 20 % níže. Na grafu níže je znázorněn vývoj akcií společnosti The Coca-Cola Company od začátku roku.
Graf akcií Coca-Cola Company od začátku roku
Zdroj: Yahoo