
McDonald's i YUM! Brands byly v prvním kvartále výrazně zasaženy koronavirem. Od března se však obě akcie vezou na růstové vlně. Která společnost má větší potenciál?
8. 10. 2020
Společnosti McDonald's i YUM! Brands (majitel KFC, Pizza Hut nebo Taco Bell) byly výrazně zasaženy koronavirem. Tržby obou provozovatelů fast food restaurací se výrazně snížily i přes masivní investice do doručování jídla. Akcie obou společností se tak ke konci prvního kvartálu markantně propadly. Od března se však obě akcie vezou na růstové vlně. Je tato vlna však oprávněná? Která společnost má větší potenciál?
McDonald's je jedna z nejznámějších blue chips akcií. Za svou dlouhou historii společnost odměňovala své akcionáře zajímavým kapitálovým i dividendovým ziskem prakticky za každé situace. McDonald's se tak dá označit za defenzivní akcii. Koronavirus měl silně negativní vliv na podnikání fast food restaurací a akcie McDonald's se tak propadly chvílemi i pod hranici 130 USD za kus. Od březnového minima však akcie společnosti letěly výše a v současnosti dokonce McDonald's atakuje historická maxima. Vývoj akcií společnosti McDonald's od začátku roku je na grafu níže.
Vývoj akcií McDonald's od začátku roku
Zdroj: Yahoo
Tak pozitivní vlna se však nezdá úplně oprávněná. Při pohledu na fundamenty a výhled na příští měsíce se dá očekávat korekce současné ceny. McDonald's z posledních čtyř kvartálů třikrát zaostal za očekáváním trhu ohledně zisku na akcii. Pro Q3 se očekává zisk 1,81 USD na akcii (téměř trojnásobek zisku za předchozí kvartál), což bude pro společnost náročné překonat. Nejistota kolem vývoje koronavirové situace také společnosti příliš nehraje do karet. McDonald's sice výrazně investuje do různých způsobů doručování jídla, ty však plně nenahradí ušlé zisky z vlastních restaurací. McDonald's potřebuje zákazníky ve svých restauracích. V aktuálním období se dá očekávat pokles tržeb zejména v Evropě. Výhodou společnosti je, že v posledních letech redukuje počet vlastních poboček a vydává se směrem franšízingu. Tržby společnosti tak sice logicky klesají, ale zisky naopak rostou. Tato strategie navíc pomáhá šetřit náklady. Dalším pozitivem je pro investory stabilní dividenda, která je aktuálně 5 USD za rok. McDonald's tak do portfolia rozhodně patří, investorům se však může vyplatit počkat na atraktivnější nákupní cenu (blíže hranici 200 USD).
Aktuálně působí poměrně zajímavě konkurenční společnost YUM! Brands, která vlastní KFC, Pizza Hut nebo Taco Bell. Ta se sice bude potýkat s podobnými problémy jako McDonald's, momentálně se však stále obchoduje o více než 20 % pod ročním maximem. Očekávané EPS je navíc na úrovni 0,81 USD, což je méně než měla společnost za předchozí kvartál. Pro YUM by tak nemělo být těžké dané EPS překonat. Vývoj akcií společnosti od začátku roku je na grafu níže.
Vývoj akcií YUM! Brands od začátku roku
Zdroj: Yahoo